Pages

Thursday, February 17, 2011

I’ve Got the Power with Sucker Punch

Sucker Punch adalah filem keluaran Warner Bros dari studio Legendary Pictures dengan budget USD 85 juta. Filem arahan Zack Synder (300, Watchmen dan Legend of The Guardians: The Owls of Ga'Hoole) ini penuh dengan aksi, fiksyen dan animasi yang mendebarkan. Yang pasti animasinya pasti sehebat cerita Legend of The Guardians.
Berlatarbelakangkan tahun 1950, cerita ini mengisahkan imiginasi seorang budak perempuan yang mengimpikan sebuah dunia yang memberikannya peluang untuk melarikan diri dari realiti hidupnya yang gelap. Tidak terhalang dengan sempadan masa dan tempat, dia bebas membawa diri kedalam mindanya dengan pengembaraan hebat yang mengaburi garisan antara dunia khayalan dan dunia sebenarnya.

Tanpa kerelaan dia telah dikurung, tetapi semangat untuk melarikan diri Babydoll (Emily Browning) tidak pernah pudar. Dengan kesungguhan untuk menuntut kebebasan, dia telah mendesak empat lagi rakan perempuannya Rocket (Jena Malone), Blondie (Vanessa Hudgens), Amber (Jamie Chung) dan Sweet Pea (Abbie Cornish) untuk bergabung dan cuba untuk melarikan diri Blue (Oscar Isaac), Madam Gorski (Carla Gugino) dan High Roller (Jon Hamm).

Diketuai oleh Babydoll, mereka bertembung dengan pertempuran yang hebat dan memilih apakah yang sanggup mereka korbankan supaya mereka boleh terus hidup dengan pertolongan dari Wise Man (Scott Glenn). Bersama mereka akan melalui pengembaraan yang akan membebaskan mereka.





4 comments:

  1. kadang² trailer aje nmpk best~~
    tp bla tgk biasa aje~~~:p

    p/s: gantz jdk masuk mesia bulan4 okeh~~hehehe

    ReplyDelete